« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
ایده تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی مدارس نخستین بار در سال ۱۳۳۶ از سوی وزارت فرهنگ آن زمان مطرح شد، اما چون مورد موافقت مسؤولان وقت آن زمان قرار نگرفت، مسکوت ماند.
منبع: برنا

خبر خوشحال‌کننده برای تمام ایرانیان | تعطیلات زمستانی در راه است

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس از طرح تعطیلات زمستانی استقبال و انرا یک مسکن موقتی برای مقابله با آلودگی هوا دانشت.

چند روز پیش نمایندگان بخش خصوصی که با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته هوای پاک دیدار کرده بودند؛ طرح تصویب لایحه تعطیلی زمستانی مدارس را ارائه دادند.

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: یک راهکار خاص داریم، تعطیلی زمستانی یک ماهه مدارس در بازه ۱۵ آذر تا ۱۵ دی اضافه شود و در مقابل تعطیلات تابستانی در خرداد و شهریور کم شود.

محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در این رابطه گفت: می‌توان با کاستن ۱۰ روز از تعطیلات تابستان وتوزیع طی نیم دوم سال به نوعی آن را سامان دهی کرد.

یکی از پیشنهاد‌هایی که چندین سال است درباره کاهش آلودگی هوا در اواخر پاییز و زمستان مطرح می‌شود، طرح تعطیلات زمستانی است؛ طرحی که هرچند وقت یکبار مطرح می‌شود و دوباره به سکوت می‌رود. گفته شده است ایده تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی مدارس نخستین بار در سال ۱۳۳۶ از سوی وزارت فرهنگ آن زمان مطرح شد، اما چون مورد موافقت مسؤولان وقت آن زمان قرار نگرفت، مسکوت ماند.

در سال ۷۵ قرار شد ۱۰ روز در میانه زمستان تعطیل باشد؛ طبق این طرح، دانش‌آموزان ۱۵ روز زودتر و در میانه شهریور، سال تحصیلی را آغاز می‌کردند تا تعطیلات زمستانی، داشته باشند.

وزیر وقت آموزش و پرورش، هدف از اجرای آن را امکان مسافرت‌های زمستانی خانواده‌ها و ایرانگردی در این فصل عنوان کرده بود که این طرح اتفاقا دو، سه سال اجرا شد، اما بعد با تغییر نظام آموزشی عملا اجرا نشد.

رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم در سال ۹۳ نسبت به نبود تعطیلات زمستانی گلایه داشت. وی در این خصوص گفته بود: «با وجود اینکه ایران اقلیم‌های متنوعی دارد و بسیاری از شهر‌ها در زمستان آب وهوای خوبی دارند، اما هنوز زمستان برای بسیاری از مردم ایران فصل سفر نیست، چون فصل مدارس است» و همین شد که پیشنهاد طرح تعطیلات زمستانی را به دولت داد و در همان زمان مطرح شد که آموزش و پرورش خیلی باید طرح تعطیلات زمستانی موافق نیست و این طرح هم به نتیجه‌ای نرسید.

بعد از آن دوباره در دی سال ۹۵، رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست از پیشنهاد تغییر تعطیلات به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و عنوان شد که این طرح در دولت در دست بررسی است، اما این طرح هم به سرنوشت طرح‌های قبلی پیوست.

سپس در شهریور سال ۱۳۹۷ بود که دوباره طرح تعطیلات زمستانی توسط مسؤولان وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف توسعه و رونق گردشگری در فصل زمستان و کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها مطرح شد و پیش‌بینی شد مدارس پنج روز تعطیل باشند که با احتساب دو پنجشنبه و دو جمعه این تعطیلات به ۹ روز می‌رسید.

در آذر همان سال سید محمد بطحایی وزیر وقت آموزش و پرورش درباره تعطیلات زمستانی گفت: «یک نظر این است که تعطیلات زمستانی نیاز به مصوبه مجلس دارد و نظر دیگر این است که توسط شورا‌های آموزش و پروش استان بررسی شود؛ نگرانیم که ناهماهنگی‌هایی بین استان‌ها به وجود آید. برای همین گفته‌ام که امسال این موضوع منتفی است و برای امسال اتفاق نخواهد افتاد».

طرح تعطیلات زمستانی که در آن زمان با سر و صدا و پُر شتاب مطرح شده بود، خیلی زود به سکوت رفت و خبری از آن نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: